Home / DanFish 2015 / De sociale medier bliver også brugt til DanFish

De sociale medier bliver også brugt til DanFish

Der har op til årets fiskerimesse været fokus på at styrke kommunikationen fra arrangørerne – Aalborg Kongres & Kultur Center – til både udstillere og besøgende på DanFish International. Derfor har AKKC denne gang også valgt at have særligt fokus på de såkaldt sociale medier som en del af den samlede kommunikation.

Som Anna Schiønning Vest fra AKKC forklarer det, så er der rigtig mange brugere, der tilegner sig informationer og nyheder på de sociale medier, og derfor har det været helt naturligt for DanFish International også at bevæge sig ud på en ny platform.

AKKC er allerede på et andet af de sociale medier, Facebook – hvor de har mere end 23.000 følgere – men i forbindelse med DanFish International valgte man i stedet at bruge LinkedIn.

– Det er et socialt medie, men det har en faglig profil, og der er et fagligt fokus. Vi følte, at netop det medie ville give os en god mulighed for at komme i kontakt med såvel udstillere som gæster, da DanFish International er en fagmesse, siger Anna Schiønning Vest, der har ansvaret for den digitale markedsføring af DanFish International.

Læs mere i Fiskeri Tidende, der udkommer lørdag den 3. oktober.

About Kim Vejrup

Kommunikationschef i Danmarks Fiskeriforening kv@dkfisk / (0045) 2019 4678