Engang var der kun laks, makrel i tomat og tun på dåse i supermarkedet.
Men sådan er det ikke længere, lyder det fra kategorichef for frisk fisk i Salling Group Morten Staugaard Pedersen til FødevareWatch:
– Vi har set en salgsvækst over de seneste år på fisk. Vi ser en trend i, at der er en efterspørgsel efter et bredere sortiment, og at kunderne vil have lokale sæsonfisk.
Og skal udviklingen fastholdes og gerne fortsætte, så kræver det, at gryden bliver holdt i kog.
– Når man er i et marked, hvor man kan se salgsfremgang, er det vigtigt, at der bliver ved med at komme nye interessante varer til, siger kategorichefen og efterlyser produkter inden for bæredygtighed og convenience, fx fisketapas.
Det handler om at tænke ud af boksen, og måske kan en gammel ide pludselig være relevant.
Salling Group håber på at se et bredere sortiment, der kan være med til at gøre fisk til en mere præsent del af kundernes middagstanker.