Kampagne høster flere elever til Fiskeriskolen

[caption id="attachment_19146" align="alignright" width="214"] Med action og spænding lokker Fiskeriskolens kampagne unge til fiskeriet – og det ser u
af Line Dalgaard Jensen
27 Nov 2018

[caption id="attachment_19146" align="alignright" width="214"] Med action og spænding lokker Fiskeriskolens kampagne unge til fiskeriet – og det ser ud til at have båret frugt. Foto: CompanYoung[/caption]

Ekstra hold, usædvanligt mange elever og stor interesse for fiskeriet.

Det er hvad, Fiskeriskolen oplever, efter to intense måneder med ekstra fokus på uddannelsen til erhvervsfisker. I august lancerede skolen en digital kampagne ”Just Another Day at The Office”, der med videoer på sociale medier og ny hjemmeside skal lokke flere unge til søs, og indtil videre ser det ud til at have båret frugt.

- På Fiskeriskolen er vi meget begejstrede. Vi oplever, at der kommer flere og flere interesserede unge mennesker. Kampagnen rammer målgruppen rigtig godt – den rammer plet, lyder dommen fra Claus Henry Hansen, der er uddannelsesleder på Fiskeriskolen i Thyborøn.

Usædvanlig interesse
Eksempelvis har Fiskeriskolen været nødt til at oprette et ekstra søsikkerhedshold. Vil man tage uddannelsen til erhvervsfisker skal man først på dette kursus. Derefter begynder man på et fiskeruddannelsens introforløb, og også her er der rekordmange elever.

- Vi har fyldt introforløbet med over 23 elever. Det er usædvanligt, for vi plejer at ligge på omkring 14-15 stykker, siger uddannelseslederen og tilføjer at flere interesserede har været på rundvisning og på brobygningsforløb.

Derudover har kampagnen gode resultater online, fortæller bureauet CompanYoung, som fiskeriskolen har samarbejdet med om rekruttering. Kampagnen er blevet vist over 3 millioner gange og over 23.000 har klikket sig ind på hjemmesiden. Især på Facebook er kampagnen populær med en række videoer, der har fået en bølge af likes og fået over 16.000 til at klikke sig videre.

Flere Nyheder