Norge øger markedsføring af ørred

Mens den norske eksport af blandt andet laks fortsætter ufortrødent, så ser det sløjere ud for landets eksport af ørred. Den er faldet med 15 procent
17 Sep 2015

Mens den norske eksport af blandt andet laks fortsætter ufortrødent, så ser det sløjere ud for landets eksport af ørred. Den er faldet med 15 procent sammenlignet med 2014 – den er på lige over 1 milliard norske kroner – og det bliver nu imødegået med øgede midler til markedsføring, fortæller Norges Sjømatråd.

- Frafaldet af det russiske marked har givet udfordringer for ørredeksportørerne, lyder forklaringen fra Christian Nordahl i Norges Sjømatråd, der derfor har øget det årlige markedsføringsbudget for ørred fra 15 til 25 millioner norske kroner.

Konkret vil man slå ned på enkelte markeder, men på længere sigt er det tanken, at man vil gå mere bredt ud for at markedsføre den norske ørred i udlandet. Der bliver i øvrigt også ført kampagne i Norge for at få flere nordmænd til at købe ørred.

Flere Nyheder