Ny hollandsk kampagne for Nordsørødspætter

  [caption id="attachment_10870" align="aligncenter" width="359"] Ny humoristisk hollandsk kampagne for rødspætter[/caption] Rødspætterne f
17 Sep 2015

 

[caption id="attachment_10870" align="aligncenter" width="359"]Ny humoristisk hollandsk kampagne for rødspætter Ny humoristisk hollandsk kampagne for rødspætter[/caption]

Rødspætterne fra Nordsøen er i efteråret i den bedste kondition og smagen er i top med en velsmagende og tyk saftig filet. Derfor har hollænderne netop i gangsat en kampagne for at få hollænderne til at spise flere rødspætter.

Der er produceret tre film, hvor der fokuseres på fangst, forarbejdning og forbrugerne, og tanken er at Marijke Helwegen skal give en ”ansigtsløftning” til salget af rødspætter.

Akkurat som danske fiskere i flere år havde ”Minna og Gunnar” alias Kirsten Lehfeldt og Niels Olsen har hollænderne nemlig sat en kendt i spidsen for kampagnen. Det er den 67 årige hollandske kendis Marijke Helwegen, der af mange betegnes som et ikon for plastikkirugi i Holland.

Kampagnen bakkes op af flere film og plakater og bannere, samt arrangementer, hvor Marijke Helwegen deltager. Videoerne kan ses på Nederlands Visbureau youtube side.

Se filmen herunder

https://youtu.be/4I2O7irD9a0

Flere Nyheder