Forbud mod kystfisker-rationsfiskeri af sild i østlige Østersø

Udenrigsministeriet, Fiskeristyrelsen har udsendt bilag 6

Fiskeristyrelsen har udsendt følgende meddelelse om forbud mod kystfisker-rationsfiskeri af sild i østlige Østersø (3DØ):

Idet den afsatte mængde af sild til kystfisker-rationsfiskeri i østlige Østersø (3DØ) er opfisket, indføres der forbud mod fiskeri af sild i østlige Østersø (3DØ) på kystfisker-rationsvilkår licensliste nr. 1731 med virkning fra og med torsdag den 7. november 2019. 

Forbud mod at medbringe og lande sild fra østlige Østersø (3DØ) fisket på kystfisker-rationsvilkår 

træder i kraft med virkning fra og med lørdag den 9. november 2019. 

Denne meddelelse er udsendt efter reglerne i Miljø- og Fødevareministeriets bekendtgørelse nr. 1069 af 26. oktober 2019, § 2, jf. bilag 6 og træder i kraft den 6. november 2019 og er gældende til og med 31. december 2019 med mindre andet meddeles.” 

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han forstår ikke, hvordan myndighederne pludselig håndhæver en regel, han...

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han...

Det er et totalt chok. Vi har fisket rejer i området i 60 år. Og pludselig vil myndighederne håndhæve en bekendtgørelse, som vi aldrig har hørt om