Åbent skib: Dialogmøde på Vestkysten

Vestkysten inviterer fiskere i Hanstholm og Hirtshals til dialogmøde om de hollandske bomtrawlere i Skagerrak

Der er sagt og skrevet meget om de hollandske bomtrawlere, der fisker i Skagerrak samt om Fiskerikontrollen. Hvad er op og ned på de historier?

Fiskeristyrelsen og kontrolskibet Vestkysten inviterer nu fiskere i Hanstholm og Hirtshals til 2 dialogmøder for at få en snak om netop de hollandske bomtrawlere, der fisker i Skagerrak.

Her vil Fiskerikontrollen blandt andet fortælle, hvilke muligheder de har i forhold til de hollandske bomtrawlere, og hvor hollænderne må fiske ifølge gældende lovgivning.

Mødet i Hanstholm Havn finder sted mandag den 9. september mellem 13 og 16, mens mødet i Hirtshals Havn bliver den 16. september ligeledes mellem 13 og 16.

Begge møder bliver afholdt om bord på Vestkysten.

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han forstår ikke, hvordan myndighederne pludselig håndhæver en regel, han...

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han...

Det er et totalt chok. Vi har fisket rejer i området i 60 år. Og pludselig vil myndighederne håndhæve en bekendtgørelse, som vi aldrig har hørt om