Ny kampagne: Vild med Sild

De unge skal lokkes til at spise sild med ny kampagne

Sild smager godt! Og danskerne burde spise meget mere. 

Det mener Danmarks Pelagiske Producentorganisation, som nu vil forsøge at lokke danskerne til at spise flere sild med kampagnen “Vild med Sild” fra januar 2021.

Især de unge forbrugere, som ikke kender silden, men som har en stor interesse for sundhed og klima, skal have sild på tallerkenen. 

– Og der rammer silden plet. Når det gælder klimaaftryk, når det gælder sundhed, og også når det gælder pris. Og så smager det jo også meget godt, siger direktør i Danmarks Pelagiske Producentorganisation, Esben Sverdrup-Jensen til Fiskerbladet. 

Kampagnen kommer til at rulle på hjemmesiden vildmedsild.dk. På sociale medier som Facebook og Instagram vil influencere promovere silden. Ude i den virkelige verden vil der være workshops og events med kokke, der tilbereder sild. Og meget meget mere. 

Fiskerne har fanget godt med langer

Fiskerne har landet næsten dobbelt så mange langer i årets første tre måneder, end de gjorde i samme periode sidste år

Fiskerne har fanget godt med langer

Fiskerne har landet næsten dobbelt så mange langer i årets første tre måneder, end de...