L 510 St. Anthony fangede kæmpestor torpedo

Den uventede fangst i trawlet er nu sprængt med hjælp fra Forsvaret

De danske fiskere får mange besynderlige ting i deres trawl. Og i denne weekend var det en af de helt særlige og farlige fangster, som landede hos L 510 St. Anthony.  En torpedo!

– Det er ikke helt ufarlig at være fisker mand. I formiddag fangede vi denne torpedo på 8 meter og ca 2500 kg. Den bliver sprængt 5 km. Uden for kanalen i aften, skrev skipper René Kloster på fartøjets Facebook-side.

Til TV 2 sagde skipper René Kloster, at det er tredje gang, at han har oplevet at have fisket krigslevn op af vandet.

Der var heldigvis hurtig hjælp at hente fra Forsvarskommandoen, hvis minører tog sig af torpedoen.

Omkring kl. 22.30 søndag blev torpedoen sænket 19-20 meter ned på havbunden, og her foregik detoneringen så.

Det foregik ved, at en sprængladning blev monteret på torpedoen, som fik den til at eksplodere.

Torpedoen var 2500 kg tung og ca. 7 m lang.

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han forstår ikke, hvordan myndighederne pludselig håndhæver en regel, han...

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han...

Det er et totalt chok. Vi har fisket rejer i området i 60 år. Og pludselig vil myndighederne håndhæve en bekendtgørelse, som vi aldrig har hørt om