Fremgang i fiskeriet efter mørksej

Landingsværdien for mørksej er markant højere end sidste år

Arkivfoto

De danske fiskere har i årets første 11 måneder landet 2.344 ton mørksej til en værdi af 43 millioner kroner.

Det er en pæn fremgang sammenlignet med samme periode sidste år, hvor fiskerne landede 1.942 ton til en værdi af 29 millioner kroner.

Det giver en fremgang i landingsværdien på 48 procent.

Den største mængde er fanget i Nordsøen. Herfra har fiskerne landet knap 1.500 ton. Fra Skagerrak har fiskerne landet godt 850 ton.

Hanstholm Havn er den havn, der har modtaget den største mængde mørksej i år. Herefter følger Hirtshals Havn.

Minister skal i samråd i sag om fiskeforbud ved Rømø

Anni Matthiesen (V) kalder beredskabsministeren i samråd for at få svar på, hvorfor en gammel bekendtgørelse har stoppet hesterejefiskeriet

Minister skal i samråd i sag om fiskeforbud ved Rømø

Anni Matthiesen (V) kalder beredskabsministeren i samråd for at få svar på, hvorfor en gammel...