Fiskeriet efter jomfruhummer viste fremgang i juli

Efter nogle måneder med tilbagegang i landingerne af jomfruhummer bød juli på fremgang

De danske fiskere landede i juli 368 ton jomfruhummere mod 228 ton i samme måned sidste år.

Det betød, at landingsværdien steg fra 16 millioner kroner til 24 millioner kroner.

Det sker efter nogle måneder, hvor landingstallene har været under niveauet for sidste år, hvilket var tilfældet i april, maj og juni.

Samlet set har fiskerne landet 2.091 ton jomfruhummere i årets første syv måneder mod 2.621 ton i de første syv måneder af 2023.

Den største mængde er fanget i Skagerrak, hvorfra der er landet 1.204 ton jomfruhummere.

Den havn, der har modtaget flest jomfruhummere er Hirtshals Havn. Herefter følger Skagen Havn, Strandby Havn, Østerby Havn og Gilleleje Havn.

Minister skal i samråd i sag om fiskeforbud ved Rømø

Anni Matthiesen (V) kalder beredskabsministeren i samråd for at få svar på, hvorfor en gammel bekendtgørelse har stoppet hesterejefiskeriet

Minister skal i samråd i sag om fiskeforbud ved Rømø

Anni Matthiesen (V) kalder beredskabsministeren i samråd for at få svar på, hvorfor en gammel...