Esbjerg Havn på vej med kampagne for fiskeriet

Jobbet som fisker får fokus i Esbjerg Havns nye kampagne, som er rettet mod de ældste elever i kommunens folkeskoler

CCO Jesper Bank - Port Esbjerg - 27-03-2024

Hvorfor er det fedt at være fisker?
Hvem skal ringe til, hvis jeg vil prøve at komme med ud og sejle?

De spørgsmål kan unge mennesker på 7.-9. årgang få svar på i den kampagne, som Esbjerg Havn er på vej til at sætte i søen. Kampagnen består blandt andet af videoer, hvor en ung fisker fortæller om livet og hverdagen på sit fartøj.

– Vi synes, det er naturligt for os at fortælle om de forskellige erhvervsmuligheder og aktiviteter på havnen og herunder om det at være fisker. Vi har mange positive historier at bygge på, siger Jesper Bank, kommerciel direktør hos Esbjerg Havn.

Elever på havnerundtur

Kampagnen er født i forbindelse med Esbjerg Havns samarbejde med Esbjerg Kommune. Hvert år kommer alle elever i 7.-9. klasse med på en inspirationstur på havnen, hvor de kan snuse til forskellige erhverv og virksomheder. Denne dag møder de også fiskere.

– Vi vil gerne kommunikere om at bruge havet som fødekilde, men har ingen ambition om, at et bestemt antal unge tager på fiskeriskolen, siger Jesper Bank.

Det var planen, at kampagnens videoer skulle vises for første gang på Esbjerg Havns Facebook og Instagram i denne uge, men opstarten er udskudt på grund af den verserende sag om forbud mod hesterejefiskeri. Forbuddet har nemlig betydet, at en stor del af fiskeriet i Esbjerg i øjeblikket ligger stille.

–  Vi har brug for fiskeriet, men lige nu er timingen dårlig. Jeg håber, at vi kan køre videoerne til august.

 

Christian stiller op som frontfigur for fiskeriet

Der mangler unge folk, der vil ind i fiskeriet, synes den 27-årige fisker Christian Therkildsen. Derfor har han valgt at stille op som frontfigur...

Christian stiller op som frontfigur for fiskeriet

Der mangler unge folk, der vil ind i fiskeriet, synes den 27-årige fisker Christian Therkildsen....