Fremgang i landingerne af brislinger fra Østersøen

Modsat sidste år blev en stor del af de brislinger, der blev fanget i Østersøen i januar, landet i udlandet

Foto: Fiskeri Tidende

De danske fiskere landede i januar 8.387 ton brislinger fra Østersøen til en værdi af 29,3 millioner kroner.

Det er en fremgang sammenlignet med sidste år, hvor fiskerne landede 6.930 ton til en værdi af 24,5 millioner kroner.

Modsat sidste år, hvor hele mængden blev landet i danske havne, blev godt en femtedel af mængden i år landet til den norske havn Egersund.

Den af de danske havne, der modtog flest brislinger, var Skagen Havn.

Ekspert: Hvorfor ringer ministeren ikke bare til Søværnet?

Krigsekspert Gert Normann Andersen undrer sig over Lisbeth Bech-Nielsens udtalelser om minefare for fiskerne. For der er absolut ingen fare, understreger han

Ekspert: Hvorfor ringer ministeren ikke bare til Søværnet?

Krigsekspert Gert Normann Andersen undrer sig over Lisbeth Bech-Nielsens udtalelser om minefare for fiskerne. For...