Rationsfiskeriet efter tobis lakker mod enden.
Fiskerne har i år haft en markant mindre kvote end sidste år i område 2, som er det område, der ligger langs den jyske vestkyst.
Størstedelen af den mængde tobis, der er fanget i rationsfiskeriet, er landet til Hvide Sande Havn.
Hvide Sande Havn har indtil nu modtaget godt 5.300 ton tobis til en værdi af 12,3 millioner kroner.
Derudover er der landet tobis i Skagen og Thyborøn.