Fiskeriskolen afholder stadig lovpligtige kurser 2

De lovpligtige certifikat-kurser bliver stadig afviklet på Fiskeriskolen

Hvis dit medicinkiste-certifikat står til at skulle fornyes inden for kort tid, er der ingen grund til at være urolig i forhold til, om det nu kan lade sig gøre i denne corona-tid. For Fiskeriskolen i Thyborøn holder åbent, så de kan køre de lovpligtige certifikat-kurser.

– Det er nok en udbredt opfattelse, at Fiskeriskolen – lige som mange andre skoler – er lukket på grund af corona. Men det er altså ikke tilfældet hvad angår de såkaldte certifikat-kurser. Så hvis det er nødvendigt med et kursus, så skal man bare henvende sig til os, siger Claus Henry Hansen, som er forstander på Fiskeriskolen.

De lovpligtige certifikat-kurser, som Fiskeriskolen afholder, er blandt andet medicinkiste B og C, radiocertifikat og brand.

– Vi overholder naturligvis retningslinjerne i forhold til corona. Vi holder afstand på to meter, vi spiser forskellige steder på skolen, så vi ikke alle sidder i kantinen, og der er håndsprit og mundbind på skolen, siger Claus Henry Hansen.

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han forstår ikke, hvordan myndighederne pludselig håndhæver en regel, han...

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han...

Det er et totalt chok. Vi har fisket rejer i området i 60 år. Og pludselig vil myndighederne håndhæve en bekendtgørelse, som vi aldrig har hørt om