Alfred Fisker Hansen er valgt som ny næstformand i NSAC

Det Rådgivende Råd for Nordsøen skulle i sidste uge finde sin nye formand og næstformand

Alfred Fisker Hansen er blevet næstformand i NSAC. Foto: Svend Boye Thomsen

Ved generalforsamlingen i sidste uge i Det Rådgivende Råd for Nordsøen (NSAC) blev der valgt ny formand og næstformand.

Den nye formand blev svenske Peter Ronnelöv Olsson, mens den nye næstformand blev Alfred Fisker Hansen, der repræsenterer Thyborøn Havns Fiskeriforening i NSAC.

Den danske næstformand fortæller, at han efter nogle kontroverser, der betød, at den tidligere formand og næstformand trak sig, ”nu vil arbejde på at få tingene til at fungere fremadrettet”.

– Jeg vil arbejde for, at vi får et velfungerende råd, der kan komme med gode indspark til EU-Kommissionen og andre politiske organer. Derudover vil jeg arbejde for, at alle vores medlemmer kan se sig selv i det arbejde, vi laver. Det skulle gerne være noget, der kommer alle fiskere i EU til gode, lyder det fra Alfred Fisker Hansen.

Bestyrelsen i NSAC består af 22 medlemmer fra forskellige foreninger rundt omkring i EU. I bestyrelsen er der en formand og to næstformand.

3. februar mødes den nye formand og næstformand med resten af det eksisterende forretningsudvalg.

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han forstår ikke, hvordan myndighederne pludselig håndhæver en regel, han...

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han...

Det er et totalt chok. Vi har fisket rejer i området i 60 år. Og pludselig vil myndighederne håndhæve en bekendtgørelse, som vi aldrig har hørt om