Rejelarver var døde ved ankomst

Bornholm må skyde en hvid pil efter rejeeventyret for nu, da rejelarverne allerede var døde ved ankomsten

Varmtvandsrejer er også kendt som tigerrejer, kongerejer og vannameirejer.

Fredag formiddag fortalte vi her på Fiskeri Tidende, at der torsdag var ankommet 10.000 rejelarver, som skulle være startskuddet til, at Bornholm skulle have Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer.

Men den drøm må de for en stund lægge tilbage på hylden.

Ifølge TV2 Bornholm, var rejelarverne allerede døde, da de landede i Nexø torsdag nat.

– Al biologi siger, at hvis de er under tyve grader, så har de det ikke særlig godt. Vi vil gerne opdrætte dem ved 27 grader, så det er klart, at det er et problem. Lige nu forsøger vi at få liv i så mange, som vi kan. Men man ved, at når rejerne får en dårlig start, bliver det ved med at drille hele vejen i gennem, siger Per Meyer Jepsen, der lektor hos Roskilde Universitet.

Da rejelarverne ankom havde de en temperatur på ni grader, skriver TV2 Bornholm.

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han forstår ikke, hvordan myndighederne pludselig håndhæver en regel, han...

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han...

Det er et totalt chok. Vi har fisket rejer i området i 60 år. Og pludselig vil myndighederne håndhæve en bekendtgørelse, som vi aldrig har hørt om