Fiskerne landede mange torsk til nytår

Der er masser af store torsk i havet, konstaterer auktionsmester

Fiskerne landede mange torsk til auktionerne på den jyske vestkyst op til nytår.

Det skriver TV Midtvest.

Mandagen før nytår var der mere end 75 ton på auktion i Hanstholm, hvilket er en fordobling sammenlignet med året før.

– Vi kan jo se i dag, at der er masser af store torsk i havet, så der er ingen grund til panik, sagde Jesper Kongsted, indehaver af Hanstholm Fiskeauktion, til TV Midtvest.

Han henviste med sin kommentar til den skræmmekampagne, miljøorganisationen WWF kørte op til nytår, hvor den frarådede danskerne at spise torsk.

Der var også flere torsk på auktion i Thyborøn end året før.

Årelangt forskningsprojekt på DTU Aqua skal give ny viden om trawlfrie områder

Over de næste 12 år undersøger DTU Aqua hvilke effekter, de nye trawlfri områder har på havmiljøet. Projektleder Helle Torp Christensen kalder projektet en...

Årelangt forskningsprojekt på DTU Aqua skal give ny viden om trawlfrie områder

Over de næste 12 år undersøger DTU Aqua hvilke effekter, de nye trawlfri områder har...