Fiskerne lander brislinger til Hvide Sande

Fiskeriet efter brislinger i Nordsøen er gået i gang, og der blev landet markant flere brislinger i juni i år end i samme måned sidste år

Arkivfoto

Det er blevet sæson for fiskeri efter brisling i Nordsøen.

I juni landede de danske fiskere 4.276 ton brislinger mod 383 ton i samme måned sidste år.

Fiskerne har dog fået en lavere kilopris for brislingerne i år.

Landingsværdien for måneden er i år på 9,3 millioner kroner mod 1,6 millioner kroner sidste år.

Langt hovedparten af brislingerne er landet til Hvide Sande Havn.

Årelangt forskningsprojekt på DTU Aqua skal give ny viden om trawlfrie områder

Over de næste 12 år undersøger DTU Aqua hvilke effekter, de nye trawlfri områder har på havmiljøet. Projektleder Helle Torp Christensen kalder projektet en...

Årelangt forskningsprojekt på DTU Aqua skal give ny viden om trawlfrie områder

Over de næste 12 år undersøger DTU Aqua hvilke effekter, de nye trawlfri områder har...