Tenax Sild vil udvide med nyt fjerde ben

Trods corona fastholder Tenax-direktør den langsigtede strategi, som meget vel kan byde på flere opkøb

Arkivfoto

Tenax Sild arbejder i øjeblikket på at udbygge forretningen med en ny produktkategori. I dag sælger selskabet sild, fiskefrikadeller samt paté og kaviar.

– Vi kigger lidt på, om vi kunne få et fjerde ben at stå på, siger Anette Ladefoged, adm. direktør i Tenax Sild til FødewareWatch. 

Hvad det præcis vil sige, løfter direktøren dog ikke sløret for. Tidligere har Tenax udvidet forretningen med opkøb og fusion – kunne det komme på tale igen? 

– Ikke for nuværende, men på lidt længere sigt kunne man sagtens forestille sig det, svarer Anette Ladefoged.

På trods af corona er hun altså ved godt mod. Selvom fremtidsudsigterne er mere usikre, står hun stadig fast på strategien, der løber frem mod 2023. Selskabet vil blandt andet nå en eksportandel på 20 pct. i 2021 mod en andel på 15 pct. sidste år. Fokus ligger på rugbrødsspisende lande i Norden og Nordtyskland.