Generalforsamling: Formanden fortsætter

Svend-Erik Andersen blev genvalgt som formand for Danmarks Fiskeriforening for en ny tre-årig periode

Svend-Erik Andersen fortsætter som formand for Danmarks Fiskeriforening de næste tre år. Han har været formand siden 2009.

Formandens mandat udløb i 2020, hvilket vil sige, at han var på valg ved årets generalforsamling i Danmarks Fiskeriforening, som blev afholdt fredag d. 29. maj.

Skagen Fiskeriforening havde indstillet Svend-Erik Andersen til en ny tre-årig periode på posten. Og da der ikke var andre indstillede kandidater, betyder det, at Svend-Erik Andersen fortsætter som formand for Danmarks Fiskeriforening de næste tre år.

På næste bestyrelsesmøde, d. 25. juni bliver bestyrelsen konstitueret. Her skal der findes en næstformand for 2 år og en næstformand for 1 år.

Bestyrelsen i Danmarks Fiskeriforening består stadig af 13 medlemmer, med Jens Peter Langer fra Thyborøn som det sidste nye medlem. Han har overtaget pladsen i bestyrelsen efter Kurt Madsen, som tidligere i år valgte at trække sig tilbage fra sin post som næstformand i Danmarks Fiskeriforenings bestyrelse samt som formand for Thyborøn Havns Fiskeriforening.

Formand for Grenaa Fiskeriforening: – Hvad er grunden til, at der ikke er fisk i de indre farvande?

I Grenaa Fiskeriforening mener formanden ikke, at man kan give trawlfiskerne skylden for at fiskene er forsvundet i de indre farvande