Samarbejde opstår på fællesstanden

Når virksomheder rykker ud af hjemlige rammer og ind i messehallen opstår helt nye idéudvekslinger og samarbejder på tværs af industrien

Midt i hal H på DanFish, som en del af Pavilion of Denmark, finder man Frydendahl. Midt mellem det nylancerede gul-orange gummisæt og garn i mange farver og varianter, er der fuld gang i kundemøder og snakke med interesserede messegæster.

Og mens det er essentielt af pleje forhold til både nye og gamle kunder og samarbejdspartnere, er det også vigtigt at få talt med udstillerkollegerne. Med hjemsted i Hvide Sande flankeres Frydendahls stand af andre virksomheder med samme geografiske tilhørsforhold. Det er, som så meget andet der vedrører DanFish, baseret på tradition og historie, men det giver stadig god mening den dag i dag.

– Det giver nogle synergier. Vi tænker ikke altid på at få talt med de andre lokale virksomheder og aktører inden for fiskeriet i hverdagen. Men når vi er her, er det let at besøge hinanden på standene og få vendt løst og fast. Der opstår mange gode ideer, og vi får delt viden, som vi måske ellers ikke ville have fået delt. Det betyder, at iv udvikler os, og det kommer i sidste ende hele fiskeindustrien til gavn, siger Lars Jensen, sælger hos Frydendahl.

Frydendahl blev i 2022 opkøbt af norske Egersund Group, og dermed er den 90 år gamle virksomhed blevet en del af en solid koncern, der traditionelt står stærkt inden for trawl.

– Det er en meget spændende fusion, hvor vi kan supplere hinanden på bedste vis. Vi kan bringe vores store og mangeårige ekspertise inden for garn til samarbejdet, og vi kan løfte hinanden til nye højder, siger Lars Jensen.

Mød Frydendahl på Pavilion of Denmark på stand H846.