Fiskerne har fanget flere rødspætter i Skagerrak

Der er fremgang i landingerne af rødspætter fra Skagerrak til en række nordjyske havne

Foto: Fiskeri Tidende

De danske fiskere har i årets første ni måneder landet 2.820 ton rødspætter fra Skagerrak.

Det er en fremgang på 32 procent sammenlignet med samme periode sidste år, hvor fiskerne landede 2.143 ton rødspætter fra Skagerrak.

Til gengæld er priserne faldet på rødspætterne, og det betyder, at landingsværdien for rødspætterne er steget noget mindre målt i procent.

Landingsværdien er i år på 59 millioner kroner mod 56 millioner kroner sidste år.

Hirtshals Havn er den havn, hvortil der er landet flest rødspætter, og den havn hvor man har oplevet den største fremgang i landingerne af rødspætter fra Skagerrak.

Herefter følger Hanstholm Havn og Skagen Havn.

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han forstår ikke, hvordan myndighederne pludselig håndhæver en regel, han...

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han...

Det er et totalt chok. Vi har fisket rejer i området i 60 år. Og pludselig vil myndighederne håndhæve en bekendtgørelse, som vi aldrig har hørt om