Tobisfiskeriet er kommet bedre fra start end sidste år

Der er fremgang i det tidlige tobisfiskeri, hvor de største mængder er landet til Thyborøn Havn

Arkivfoto.

De danske fiskere har fået en bedre start på tobissæsonen i år, end de gjorde sidste år.

I april har fiskerne landet godt 10.000 ton tobis til en værdi af 16 millioner kroner.

Sidste år, hvor fiskeriet kom meget langsomt fra start, landede fiskerne i april under 3.000 ton tobis til en værdi af knap 5 millioner kroner.

Der er dog et pænt stykke op til landingstallene for april forrige år, hvor fiskerne landede næsten 23.000 ton tobis til en værdi af knap 47 millioner kroner.

De havne, der indtil nu har modtaget flest tobiser i år, er Thyborøn Havn, Skagen Havn, Hanstholm Havn og Hvide Sande Havn.

Minister skal i samråd i sag om fiskeforbud ved Rømø

Anni Matthiesen (V) kalder beredskabsministeren i samråd for at få svar på, hvorfor en gammel bekendtgørelse har stoppet hesterejefiskeriet

Minister skal i samråd i sag om fiskeforbud ved Rømø

Anni Matthiesen (V) kalder beredskabsministeren i samråd for at få svar på, hvorfor en gammel...