Fiskerne har landet flest hesterejer i Esbjerg

Mere end halvdelen af den samlede mængde er landet i Esbjerg

Foto: Esbjerg Havn / Bjarne Andersen

De danske fiskere har i årets første ni måneder landet 591 ton hesterejer til en værdi af 41,5 millioner kroner.

Det er på niveau med fiskeriet i samme periode sidste år, hvor fiskerne landede 551 ton til en værdi af 41 millioner kroner.

Hesterejerne fiskes ud for den jyske sydvestkyst.

Den største mængde er landet i Esbjerg, hvor fiskerne i år har landet 305 ton.

Herefter følger Havneby på Rømø med 136 ton, Hvide Sande med 109 ton og Thyborøn med 37 ton.

Årelangt forskningsprojekt på DTU Aqua skal give ny viden om trawlfrie områder

Over de næste 12 år undersøger DTU Aqua hvilke effekter, de nye trawlfri områder har på havmiljøet. Projektleder Helle Torp Christensen kalder projektet en...

Årelangt forskningsprojekt på DTU Aqua skal give ny viden om trawlfrie områder

Over de næste 12 år undersøger DTU Aqua hvilke effekter, de nye trawlfri områder har...