Fiskeriets Arbejdsmiljøråd inviterer til bundgarnsseminar 16. juni

Tilmeld dig senest 9. juni

Fiskeriets Arbejdsmiljøråd inviterer traditionen tro til bundgarnsseminar.

Det er fredag 16. juni på Smålandshavets Kursus- og Konferencecenter i Karrebæksminde.

Hvis du vil med, så tilmeld dig senest 9. juni på tlf. 75180566 eller ann@f-a.dk

 

Programmet lyder

09:00 – 09:50 Ankomst og formiddagskaffe

09.50 – 10.00 Velkomst og åbning af seminar / Karsten Korsgaard og Allan Buch

10.00 – 10.35 Sejltidsregistrering – herunder orientering om nye tiltag / Miee Agnete Swendsen, Søfartsstyrelsen

10.35 – 11.00  Orientering fra Fiskeriets Arbejdsmiljøråd / Karsten Korsgaard og Jeppe Tang

11.00 – 11.15 Kort pause

11.15 – 12.00 Status på ”Ret kurs for arbejdsmiljøet” / Nikolaj G. Hansen, Center for Maritim Sundhed og Samfund (CMSS)

12.00 – 12.50 Frokost

12.50 – 13.20 Kan bundgarnsredskaber genanvendes? / Hvalpsund Net

13.20 – 13.50 Debat om fremtidens bundgarnsfiskeri / Allan Buch, DFPO

13.50 – 14.00 Kort pause

14.00 – 14.30 Orientering angående kontrol af ålefiskeriet / Fiskeristyrelsen

14.30 – 15.00 Status på skarvplagen og muligt projekt i Nissum Fjord / DTU Aqua

15.00 – 15.15 Evaluering og afslutning på seminaret v/Allan Buch og Karsten Korsgaard

15.15 Kaffebord

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han forstår ikke, hvordan myndighederne pludselig håndhæver en regel, han...

Hesterejefisker fra Esbjerg: Det her kan blive døden for os

Søren Timmerby har mistet halvdelen af sin omsætning, fordi han ikke må fiske hesterejer. Han...

Det er et totalt chok. Vi har fisket rejer i området i 60 år. Og pludselig vil myndighederne håndhæve en bekendtgørelse, som vi aldrig har hørt om